Grupa osób 50+ jest najszybciej rosnącą grupą wiekową pod względem liczebności (konsekwencja najsilniejszego trendu XXI wieku - starzenia się społeczeństw) i najmniej docenianą przez marketerów grupą konsumencką. Kurczy się ulubiona grupa marketerów (konsumenci w wieku 20-40 lat), a konsumenci 50+ są obecnie zdrowsi, pozostają dłużej sprawni, są zamożniejsi, bardziej aktywni i duchowo młodsi niż było pokolenie ich rodziców. Siła nabywcza konsumentów 50+ jest znaczna i stabilna!
Wybrane źródła danych: GUS; Diagnoza Społeczna 2015; 4P „Polski konsument 50+” N=600 XI 2016.
Już ponad dekadę temu uznaliśmy, że pora zacząć dostrzegać potencjał nabywczy tej „starszej” grupy i myśleć o tym, jak dostosować swoje usługi, produkty oraz komunikację do oczekiwań i potrzeb konsumentów 50+. W 2007 r. przeprowadziliśmy pierwsze badanie ilościowo-jakościowe dedykowane wyłącznie Polakom powyżej 50 roku życia.
W 2016 roku opracowaliśmy nowy, trzeci już "Raport syndykatowy Polski konsument 50+", w którym przedstawiamy pełny profil konsumentów 50+ wraz ze zmianami, które w ciągu ostatniej dekady pojawiły się w tej grupie.
Segmentacja psychograficzna doprowadziła do wyłonienia 6 różnych segmentów:
Raport dostarcza pełnej informacji na temat grupy docelowej 50+, w tym:
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, możesz pobrać:
Infografikę ilustrującą wybrane dane
Jeśli jesteś zainteresowany/a zakupem lub wzięciem udziału skontaktuj się z: Anna Kotkowska tel: +48 500 166 893 @: anna.kotkowska[at]grupa4p.pl