Pandemia koronawirusa okazała się globalnym i długotrwałym zjawiskiem o ogromnych konsekwencjach, gwałtownie zaburzającym ewolucję dotychczasowych trendów. Generalnie, „stare” trendy nie zniknęły, nie zostały zastąpione zupełnie nowym ich zestawem. Ale pandemia niektóre przyspieszyła, inne przystopowała, a jeszcze inne – wykreowała.
Nie skończyła się jeszcze pandemia COVID-19, a musieliśmy zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem. Rosja napadła na naszego sąsiada Ukrainę i do Polski przybyło w krótkim czasie około 3 miliony uchodźców. Przyszłość ponownie stała się bardzo niepewna i pełna zagrożeń. Trudno na razie wyrokować, jak to wydarzenie wpłynie na postrzeganie i doświadczanie dobrostanu. Chociaż już widać, że w obecnych, coraz bardziej niepewnych czasach, szczególnie na znaczeniu zyskują wartości związane z poczuciem bezpieczeństwa i kontroli, zdrowiem psychicznym, a także te dotyczące więzi społecznych i inkluzywności.
W naszym najnowszym raporcie syndykatowym „Dobrostan zyskuje w niepewnych czasach. TECZKA TRENDÓW DOBREGO ŻYCIA 4P 2022” przyglądamy się zmianom, nowym zjawiskom i trendom, które zmieniają definicję tego, czym dla konsumentów jest obecnie szeroko pojęty dobrostan (wellness), uwzględniając doświadczenie pandemii i ostatnie doświadczenia wojny u naszego sąsiada w Ukrainie.
Temat DOBROSTANU jest dzisiaj priorytetowy, w niepewnych czasach zyskał na znaczeniu dla każdej marki, praktycznie w każdej kategorii. W działaniach konkretnej firmy ważna jest perspektywa konsumenta (Marketing, Produkt, CX), ale także perspektywa pracownika (HR).
Od początku pandemii COVID-19 powstaje i publikowanych jest mnóstwo bardziej i mniej szczegółowych badań, analiz i diagnoz, które niemal na bieżąco śledzą przemiany w postawach i zachowaniach konsumenckich. Na dodatek podlegają bardzo dynamicznym zmianom. Bieżące śledzenie wszystkich źródeł i napływających w krótkim czasie raportów, publikacji, newsletterów jest bardzo trudne i rodzić może poczucie chaosu i zagubienia. Postanowiliśmy więc pomóc Wam w ogarnięciu tej mnogości – opracowaliśmy analizę i syntezę zachodzących zmian. W raporcie opisujemy:
W ramach opisu każdego zjawiska znajdziesz:
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej możesz pobrać:
Infografikę towarzyszącą raportowi
Fragment raportu: rozdział pt. „Inkluzywność”
Jesteś zainteresowana/y? Skontaktuj się z: Anna Kotkowska tel: +48 500 166 893 @: anna.kotkowska[at]grupa4p.pl