Tempo starzenia się społeczeństw na całym świecie wciąż rośnie (to nadal najważniejszy trend demograficzny). Dzisiejsi „post-starzy” są inni niż poprzednie pokolenia – aktywni, otwarci, bardziej zamożni i chętni do zaspokajania swoich własnych potrzeb. Grupa 50+ nie tylko rośnie, ale ewoluuje – zwłaszcza okres pandemii przyśpieszył zmiany, którym podlega. Jest wewnętrznie coraz bardziej różnorodna i złożona. Marketing już zauważył tę grupę i zaczął ją adresować produktowo i komunikacyjnie – również w Polsce.
Obserwując tę komunikację, sądzimy, że jest tu jeszcze dużo do zrobienia i opowiedzenia! Naszym Raportem „POST-STARZY – polski konsument 50+ 2023” chcemy Wam pomóc w rozumieniu i adresowaniu tej grupy.
Od 15 lat zajmujemy się monitorowaniem tej grupy konsumentów (50+) - zrealizowaliśmy już 3 edycje raportu „Polski konsument 50+” w latach: 2007, 2013 i 2017 r. Analizujemy nie tylko zmiany, jakie zachodzą w zachowaniach, postawach i orientacjach, ale także szukamy szerszych trendów, pokazujemy ich konsekwencje dla marketingu oraz śledzimy komunikację kierowaną do tej grupy.
Oddajemy w Wasze ręce raport „POST-STARZY – polski konsument 50+ 2023” a w nim:
Metodologia: Desk research (dane zastane na temat grupy 50+, komunikacja kierowana do grupy, trendy konsumenckie), sondaż populacji 50-84 l.; próba ogólnopolska N=1231, etnograficzne badanie jakościowe.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, możesz pobrać:
Infografikę ilustrującą wybrane dane Spis treści raportu
Jesteś zainteresowana/y? Skontaktuj się z: Anna Kotkowska tel: +48 500 166 893 @: anna.kotkowska[at]grupa4p.pl