RECONNECTING, RELACJE OD NOWA

TECZKA TRENDÓW 4P 2024/2025

Jednym z najsilniejszych mega-trendów jest obecnie kryzys więzi międzyludzkich, zjawisko narastające od lat, dodatkowo przyspieszone i zaburzone przez trendy pandemiczne i postpandemiczne.

„…w trendzie „Relationship renaissance”, nie tylko stawiamy na pierwiastek ludzki, ale także na siebie nawzajem. Odkryliśmy po pandemii, że jako ludzie, do holistycznego dobrostanu potrzebujemy… innych ludzi.”
„Konsumenci szukają relacji!”
„Wobec zjawisk globalnych, konsumenci przykładają większą wagę do społeczności lokalnych i relacji osobistych, poszukując bezpieczeństwa, wsparcia i poczucia przynależności w niepewnych czasach.”
„Epidemia samotności trawi pokolenie Z.” itp. itd.

W raporcie „RECONNECTING. RELACJE OD NOWA. TECZKA TRENDÓW 4P 2024/2025.” przyglądamy się temu, jak aktualnie wygląda kwestia więzi międzyludzkich, jakie są przejawy i przyczyny kryzysu (a może po prostu: ZMIANY?), jakie aktualne trendy kulturowe i konsumenckie są z tym związane? W szczególności, jak różnego rodzaju więzi / relacje są obecnie redefiniowane, poszerzane, zmieniane, a może „odbudowywane”. I jak w tym odnajdują się lub mogą się odnaleźć marki.

Raport składa się z 10 rozdziałów:

  • samotność – czym jest i kogo dotyka szczególnie
  • rodzina – rozmaite więzi i relacje rodzinne
  • przyjaźń – o przyjaźni różnej, różnorodnej i inkluzywnej
  • sąsiedztwo – o dobrym i złym sąsiedzie, o sąsiedztwie budującym nowe lokalności
  • praca – relacje ludzkie w pracy, w szczególności w kontekście rozwoju zjawiska pracy zdalnej i zmian w stosunku do pracy w ogóle
  • pomaganie – obcym, poza rodziną i przyjaciółmi, czy wolontariat tylko od święta, czy już na co dzień
  • gaming – dystansuje czy buduje relacje
  • seks – o przemianach w seksualności, seks w dobie #metoo, botów, AI, niebinarności, aplikacji randkowych itp.
  • terapia – kultura terapii i rozmaite relacje „terapeutyczne”
  • AI i roboty – nowe relacje w czasach Sztucznej Inteligencji

Wszystkie tematy wspierane są analizami ilościowymi danych własnych oraz analizami obszernych danych zastanych (ilościowych i jakościowych).

Jak w każdym naszym raporcie „trendowym” opisujemy tylko te trendy, które są ciekawe dla marketingu, to znaczy – już są przezeń adresowane i już mają swoje manifestacje w Polsce. Pokazujemy manifestacje działań marek w każdym obszarze. Nie pozostawiamy Was samych z tą wiedzą, tylko zawsze piszemy: „So what!”

Infografika do pobrania >>

KONTAKT w sprawie raportu syndykatowego:

Anna Kotkowska
tel: +48 500 166 893
@: