Po dużym zainteresowaniu „czwartą falą feminizmu” (women empowerment, girl effect, #metoo), niosącej ze sobą zmiany w oczekiwaniach, zachowaniach i wzorach kobiecości, a także w adresowaniu tych zmian w komunikacji marketingowej, obserwujemy obecnie coraz większe zainteresowanie marketingu „nowymi mężczyznami”. Męskość i kobiecość to wzajemnie dopełniające się pojęcia, a więc także męskość jest dzisiaj redefiniowana. Temat ten jest coraz częściej podejmowany przez agencje konsultingowe, trendowe, środowiska akademickie i media.
Raport „NOWI (?) MĘŻCZYŹNI 4P/2019" prezentuje wnioski i wyniki analizy trendów kulturowych i konsumenckich, badań ilościowych i jakościowych (wywiady i etnografia), danych desk research wokół tematu „nowej męskości”.
Znajdziecie tu odpowiedzi m. in. na pytania:
- Co znaczy dzisiaj „być mężczyzną” (w Polsce i na wiodących rynkach)?
- Jacy są współcześni Polacy? Jak się zmieniają?
- Jak zmienia się dyskurs na temat męskości w kulturze? Jak mężczyźni się z tymi zmianami czują, na ile są ich świadomi?
- Jakie są obecnie ich najważniejsze potrzeby/ problemy (triggers/ pain points)?
- Jak ta grupa jest wewnętrznie zróżnicowana (segmentacja)? Jak mówić do poszczególnych grup i jak adresować je marketingowo?