Analizując od ponad 15 lat trendy, jako grupa 4P uznaliśmy, że temat kryzysu relacji międzyludzkich jest współcześnie na tyle ważny, że poświęciliśmy mu nasz najnowszy raport RECONNECTING, RELACJE OD NOWA. Teczka Trendów 4P 2024/2025. Opisujemy w nim to, jak aktualnie wygląda kwestia relacji międzyludzkich w Polsce i w innych krajach, jakie są przejawy i przyczyny kryzysu więzi. A może po prostu ZMIANY? – bo może to nie kryzys, a po prostu „the new normal”?
W szczególności przyjrzeliśmy się temu, jak relacje są obecnie redefiniowane, odbudowywane i wspierane w procesie „renesansu relacji”. Omawiamy i pokazujemy wiele manifestacji trendów, w tym konkretne działania marek.
Jakie obszary omawiamy w ramach RECONNECTING:
- samotność – czym jest i kogo dotyka szczególnie
- rodzina – rozmaite więzi i relacje rodzinne
- przyjaźń – o przyjaźni różnej, różnorodnej i inkluzywnej
- sąsiedztwo – o dobrym i złym sąsiedzie, o sąsiedztwie budującym nowe lokalności
- praca – relacje ludzkie w pracy, w szczególności w kontekście rozwoju zjawiska pracy zdalnej i zmian w stosunku do pracy w ogóle
- pomaganie – obcym, poza rodziną i przyjaciółmi, czy wolontariat tylko od święta, czy już na co dzień
- gaming – dystansuje czy buduje relacje
- seks – o przemianach w seksualności, seks w dobie #metoo, botów, AI, niebinarności, aplikacji randkowych itp.
- terapia – kultura terapii i rozmaite relacje „terapeutyczne”
- AI i roboty – nowe relacje w czasach Sztucznej Inteligencji
Wszystkie tematy wspierane są analizami ilościowymi danych własnych oraz analizami obszernych danych zastanych (ilościowych i jakościowych).
Jako 4P dążymy do tego, żeby dostarczać nie tylko dane, ale też rozwiązania biznesowe / strategiczne dla naszych Klientów. Dlatego warsztaty to dla nas szczególnie istotny element procesów, które realizujemy i raportów, które opracowujemy – nie tylko jako świetne narzędzie do efektywnego wdrażania wiedzy w organizacjach, porządkowania jej, ale również jako sposób na wypracowywanie kreatywnych, zaawansowanych rozwiązań dla marek.
Warsztaty „szyjemy na miarę” – nie tylko w odniesieniu do różnego rodzaju zagadnień i celów, ale też specyfiki Klienta (kategorii, charakteru i kultury pracy organizacji i „miękkich” celów, które staramy się zawsze adresować projektując sesje).
Zapraszamy do kontaktu w sprawie raportu, prezentacji, warsztatu.