POST-STARZY

polski konsument 50+ 2023

Tempo starzenia się społeczeństw na całym świecie wciąż rośnie (to nadal najważniejszy trend demograficzny). Dzisiejsi „post-starzy” są inni niż poprzednie pokolenia – aktywni, otwarci, bardziej zamożni i chętni do zaspokajania swoich własnych potrzeb. Grupa 50+ nie tylko rośnie, ale ewoluuje – zwłaszcza okres pandemii przyśpieszył zmiany, którym podlega. Jest wewnętrznie coraz bardziej różnorodna i złożona. Marketing już zauważył tę grupę i zaczął ją adresować produktowo i komunikacyjnie – również w Polsce.

Obserwując tę komunikację sądzimy, że jest tu jeszcze dużo do zrobienia i opowiedzenia! Naszym Raportem „POST-STARZY – polski konsument 50+ 2023” chcemy Wam pomóc w rozumieniu i adresowaniu tej grupy.

Od 2007 roku zajmujemy się monitorowaniem grupy konsumentów (50+) – zrealizowaliśmy już 4 edycje raportu. Analizujemy nie tylko zmiany, jakie zachodzą w zachowaniach, postawach i orientacjach, ale także szukamy szerszych trendów, pokazujemy ich konsekwencje dla marketingu oraz śledzimy komunikację kierowaną do tej grupy

Tematy poruszane w raporcie „POST-STARZY”:

  • Zmiany w postawach i zachowaniach w ciągu ostatnich 15 lat
  • Pełna charakterystyka porównująca grupę młodszą 50-65 i starszą 66-84 już na emeryturze w zdecydowanej większości
  • Nowa segmentacja – uwzględniająca zmiany, jakie zaszły w grupie starszych konsumentów na skutek upływu czasu od poprzedniej segmentacji (wejścia nowych roczników), ale też – w szczególności – w związku z okresem przyspieszonych zmian w czasie pandemii COVID-19
  • Nowe trendy – ukazane na podstawie analizy najnowszych manifestacji w Polsce i na świecie
  • Insighty – post pandemiczni konsumenci 50+; efekty „niepewnych czasów” – wojna w Ukrainie, zagrożenie kryzysem ekonomicznym (inflacja) i energetycznym oraz klimatycznym

Metodologia: Desk research (dane zastane na temat grupy 50+, komunikacja kierowana do grupy, trendy konsumenckie), sondaż populacji 50-84 l.; próba ogólnopolska N=1231, etnograficzne badanie jakościowe.